Šta je potrebno za otvaranje prodavnice auto-delova

U toku je konkurs Nacionalne službe za zapošljavanje za dodelu subvencija nezaposlenim licima koja žele da se ostvare kao preduzetnici. Ljudi imaju različite ideje za pokretanje biznisa i uveliko pišu svoje biznis planove.

Ukoliko biste i vi želeli da konkurišete za ove subvencije ili jednostavno želite da postanete preduzetnici bez obzira na to, u nastavku teksta obradićemo ideju za otvaranje prodavnice auto-delova, od registracije firme, izbora lokacije do marketing miksa koji biste mogli da primenjujete kako biste privukli potencijalne kupce. 

Registrovanje firme za prodaju auto-delova

Pre nego što započnete sa bilo kojim biznisom, morate imati pravno pokriće, odnosno da imate otvorenu firmu. Konkretno ako su vam u fokusu auto delovi i želite da otvorite prodavnicu istih,  možete se registrovati u APR-u kao DOO ili preduzetnik sa šifrom delatnosti 45.32 (trgovina na malo delovima i priborom za motorna vozila). Ako registrujete firmu kao preduzetnik, administracija će vam biti lakša, ali odgovarate svojom ličnom imovinom. Kod društva sa ograničenom odgovornošću administracija je kompleksija, ali odgovarate samo kapitalom firme. 

Nakon registracije u APR-u, morate otići u Poresku upravu u roku od 15 dana. Ponesite PPI-1 obrazac, rešenje iz APR-a, ličnu kartu i ugovor o zakupu prostora. Poreska uprava dodeljuje poreski identifikacioni broj (PIB), koji je neophodan za dalje poslovanje.

Poslednji korak u ovoj fazi je odlazak u banku kako biste otvorili poslovni račun. 

Trgovina na malo auto-delovima se obavlja gotovinski i kartično, zato morate imati fiskalnu kasu. U skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, sve kase su povezane sa Poreskom upravom i automatski šalju podatke o prometu. Dakle, ako prodate bilo koji deo: ležajeve, akumulator, alternator i slično, sve mora da bude evidentirano, a kupac da dobije fiskalni račun. 

Pronalaženje lokacije za otvaranje prodavnice auto-delova

Najbolja lokacija za otvaranje prodavnice auto-delova je blizina prometnih saobraćajnica i većih auto-servisa, auto skola  slično. Iako se mnogo toga pretražuje na internetu, ljudi vole da im fizički nešto bude blizu i da odmah reše problem, a ne da čekaju dostavu delova od par dana. Jako je važno da u okviru prostora postoji deo koji će služiti kao magacinski prostor za skladištenje artikala. 

Izbor dobavljača

Ukoliko ste se odlučili da se bavite trgovinom auto-delova, sigurno već imate iskustva u auto-industriji i znate ko će vam biti dobavljači. Možete kupovati robu direktno od proizvođača ili od distributera. Za početak poslovanja, na lageru je bi trebalo da imate delove koji se najčešće traže kao što su filteri za ulje, vodu, gorivo, kočioni diskovi, kaiševi, sijalice, ulja, akumulatori, alternatori, itd. 

Dodatne usluge koje ćete pružati – vaša konkurentska prednost na tržištu

Ako ste dobro istražili tržište i konkurekciju, sigurno ste napravili SWOT analizu i uočili njihove slabosti koje mogu postati vaše konkurentske prednosti. Razmislite o dodatnim uslugama koje ćete nuditi kao što su ugradnja delova ili brza dostava na adresu, o programima lojalnosti za verne kupce, o akcijama i popustima koje ćete davati (na primer kada nije sezona), itd. 

Kako izreklamirati novu prodavnicu auto-delova

Prvi korak u izradi strategije treba da bude definisanje ciljne grupe, jer ćete tako znati kome se obraćate i na koji način (tone of voice). Vaša ciljna grupa su vlasnici automobila, vlasnici auto-servisa, auto-mehaničari, menadžeri auto-škola, instruktori. 

Što se tiče oflajn marketinške strategije ona treba da bude bazirana na izgledu lokala. Jasna i uočljiva reklama, čist minimalistički logotip, nalepnice na izlogu sa istaknutim najtraženijim auto-delovima, dobro osvetljenje i obezbeđena parking mesta. Imajte na umu da će ljudi masovno kod vas dolaziti automobilima i da će im biti potrebno mesto za parkiranje. 

Što se tiče onlajn prisustva, osnovni korak je da napravite vebsajt bez obzira da li prodajete delove putem internet ili ne. stranica treba da bude jasna, da sadrži asortiman, blog sa savetima u vezi sa automobilima, vaš kontakt telefon, radno vreme i lokaciju (najbolje na mapi). Nađite stručnjaka koji će vam optimizovati sajt u skladu sa SEO pravilima kako biste se što bolje pozicionirali na vebu. 

Drugi korak je profil na Google My Business koji je potpuno besplatan. Vaši potrošači će ostavljati komentare i ocene i na taj nači ćete poboljšati vidljivost svog brenda na Guglu. 

I treći korak je kreiranje profila na društvenim mrežama kao što su Fejsbuk, Instagram, TikTok, i eventualno Linkedin i Jutjub. Kreirajte sadržaj koji je namenjen vašoj ciljnoj grupi. Objavljujte edukativne videe sa savetima kako da se namesti neki deo, zabavne video sadržaje koji će ljudi međusobno deliti i na taj način povećavti vidljivost vašeg brenda, kao i novosti iz auto-industrije koje će zanimati auto-mehaničare i podstaći ih da vas zaprate. Sve će to uticati da dobijete nove klijente i proširite svoj biznis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *